Konstresa till Sundsvall 19-20 maj

Sundsvall ur Suecia Antiqua

Sundsvall ur Suecia Antiqua.

Styrelsen för Arte vill härmed bjuda in våra medlemmar till en konstresa till Sundsvall. I programmet kommer en stadsvandring ingå där vi tittar på exempel ur stadens offentliga konst. Vi kommer att besöka Kulturmagasinet för att se en aktuell utställning, besöka en vernissage på Galleri Granen och ta lokalbussen ut till stadens utkanter för mer konst. Det kommer också att finnas tid att upptäcka Sundsvall på egen hand.

Alla tar sig till och från Sundsvall på egen hand och bokar egen logi. Vi startar med en stadsvandring kl. 12.30 fredag 19 maj vid fontänen i parken Vängåvan mitt i centrala Sundsvall. Vårt gemensamma program slutar ca. 15.00 på lördag 20 maj. Ett detaljerat program kommer en vecka innan resan.

Anmäl dig till resan senast fredag 28 april till Ann-Catrine Eriksson:
ann-catrine.eriksson@umu.se

Max 20 personer och medlemmar i Arte har förtur. Välkommen till Sundsvall!